Náš nástroj vám pomůže posoudit kvalitu použitého Mercedes-Benz na základě najetých kilometrů a historie údržby. Nejde o jediné správné číslo, ale o kompletní přehled o stavu vozidla.
Vyplňte všechny údaje a klikněte na "Posoudejte auto" pro získání výsledku.
Auto má najeto 150 tisíc kilometrů. Je to moc nebo málo? Toto je otázka, kterou si klade každý, kdo kupuje použité Mercedes-Benz. A nejen on - prodejci, mechanikové, pojistné společnosti. Všechny se na to ptají, ale málokdo dá přesnou odpověď. Proč? Protože neexistuje jedno správné číslo. Existují však pravidla, která ti řeknou, jestli je auto ještě spolehlivé, nebo už jen hraje na starého vojáka.
Mercedes-Benz neříká, že auto po 150 tisících kilometrů je staré. Výrobce říká jiné: životnost závisí na údržbě. To je klíč. Všechny nové Mercedes-Benz z roku 2015 a později jsou navrženy na 300 tisíc kilometrů a více - za předpokladu, že se pravidelně mění olej, filtry a brzdové kapaliny. Výrobce neříká, že auto po 200 tisících je už k vyhazování. Říká: „Při pravidelné údržbě může auto jet 25 let.“
Na trhu se objevují Mercedes-Benz s najetím přes 500 tisíc kilometrů. Nejedná se o výjimky. V Česku je běžné vidět E-Class z roku 2008 s 420 tisíci kilometry, které ještě jede hladce. Jak? Protože majitel měnil olej každých 15 tisíc kilometrů, ne 30. Měnil všechny filtry, ne jen palivový. A nečekal, až začne šumět ložisko.
Auto s najetím pod 100 tisíci kilometrům se zdá být skvělá volba. Ale ne vždy. Některé Mercedes-Benz, které byly používány jen pro krátké jízdy - třeba do práce a zpět - mohou mít víc problémů než ty, které jezdily po dálnici. Proč? Protože motor se nerozehřeje dostatečně. Vzniká kondenzát v oleji, který ho znečišťuje. Vzniká koroze v výfukovém systému. Vznikají potíže s převodovkou, protože se nevytvoří optimální teplota.
Takže auto s 60 tisíci km, které jezdilo jen v městě, může být horší než auto s 180 tisíci km, které jezdilo po dálnici. Většina výrobků Mercedes-Benz je navržena tak, aby výfukový systém a převodovka pracovaly při teplotě nad 80 °C. Pokud se to nestane, začnou se hromadit škodlivé látky. A to nevidíš na přehledu servisní knížky.
Toto je zlatá oblast pro kupujícího. Auto už prošlo „prvními výzvami“ - všechny časté poruchy, které se objevují v prvních 100 tisících, už se pravděpodobně projevily. Pokud je auto v této fázi v dobrém stavu, znamená to, že bylo pečlivě obsluhováno.
U Mercedes-Benz s najetím 120-180 tisíc km se často objevují tyto body, které musíš zkontrolovat:
Největší chyba? Lidé si myslí, že „málo najeto“ = „lepší“. Ne. Nejlepší auto je to, které bylo pravidelně servisováno, ne to, které má nejnižší počet kilometrů.
Auto s 250 tisíci km už není „staré“. Je to zkušený stroj. Mnoho lidí se bojí koupit takové auto. Ale jestli máš zájem o Mercedes-Benz, který bude sloužit ještě pět let, a nechceš platit za nové auto, pak tohle je tvoje příležitost.
U aut s více než 200 tisíci km se objevují tyto problémy:
Největší výhoda? Cena. Auto s 250 tisíci km a dobrým servisním záznamem může stát 40-60 % méně než stejné auto s 100 tisíci km. A pokud ho budeš obsluhovat, může ti sloužit ještě 100 tisíc kilometrů.
Když kupuješ použité Mercedes-Benz, neříkej: „Kolik má najeto?“ Řekni: „Jaké má servisní záznamy?“
Nejlepší auto na trhu není to, které má nejnižší najetí. Je to to, které má:
Auto s 180 tisíci km, které má všechny servisní záznamy, je lepší než auto s 80 tisíci km, které má jen jednu výměnu oleje. To je pravda.
Pokud si nejsi jistý, jestli je auto v dobrém stavu, dej ho zkontrolovat. Ne u prodejce. Ne u servisu, který chce prodat auto. Dej ho zkontrolovat nezávislému mechanikovi, který se specializuje na Mercedes-Benz. V Brně je několik dobře hodnocených servisů - například AutoServis M. Novotný nebo Mercedes Service Centrum na Moravském náměstí.
Stojí to 1 500-2 500 Kč. Ale můžeš ušetřit 50 tisíc Kč na opravě, kterou jsi neviděl. Nebo na tom, že ti auto po třech měsících zastaví na dálnici.
Auto s 300 tisíci km už není „použité“. Je to klasika. V Česku je mnoho Mercedes-Benz, které jezdí s více než 400 tisíci km. Některé jsou i z roku 1998. Jak to je možné?
Je to díky jedné věci: pravidelná údržba. Výrobce to říká: „Nevyžadujeme výměnu motoru po 200 tisících km.“ A věří tomu. Výrobce ví, že pokud máš pravidelné servisy, auto vydrží.
Auto s 350 tisíci km může stát 100 tisíc Kč. Ale pokud ho chceš mít v dobrém stavu, musíš vložit dalších 20-30 tisíc na výměnu hadic, brzd, čističe EGR, výfuku a elektroniky. Ale pak ti bude sloužit ještě 5-7 let. A bude to stát méně než nové auto.
Neexistuje ideální počet kilometrů. Existuje ideální údržba.
Auto s 120 tisíci km a špatnou historií je horší než auto s 220 tisíci km a perfektní historií. Auto s 80 tisíci km, které jezdilo jen v městě, může být na hraně selhání. Auto s 280 tisíci km, které bylo servisováno každých 15 tisíc km, je výborná volba.
Neptej se: „Kolik má najeto?“
Ptáj se: „Kdo ho obsluhoval? Jak často? A co bylo vyměněno?“
Mercedes-Benz je stroj, který vydrží. Ale jen pokud ho miluješ. A nejen když je nový. I když má najeto 300 tisíc km.
Ano, pokud má auto kompletní servisní záznamy, pravidelně měněný olej, vyměněné brzdy, hadice a čistič EGR. Auto s takovým najetím a dobrým servisním historií může jezdit ještě 100-150 tisíc km. Cena je výrazně nižší než u novějších modelů, a pokud ho budeš pravidelně servisovat, vydrží dlouho.
Není lepší to, co má méně najeto. Je lepší to, co bylo pečlivě servisováno. Auto s 180 tisíci km, které má všechny servisní záznamy, je bezpečnější volba než auto s 100 tisíci km, které má jen dvě výměny oleje. Největší riziko má auto, které jezdilo jen v městě - i když má málo najeto.
Ano, pokud je v dobrém stavu. Mercedes-Benz s 300 tisíci km a pravidelnou údržbou je výborným výběrem pro někoho, kdo chce levné, spolehlivé auto. Cena je často pod 150 tisíc Kč. Výdaje na údržbu jsou vyšší, ale pořád nižší než splátky nového auta. Pokud máš zkušenosti s údržbou nebo znáš dobrého mechanika, je to skvělá volba.
Ano. V Česku a po celém světě je mnoho Mercedes-Benz, které jezdily přes 500 tisíc km. Nejčastěji se jedná o modely E-Class, S-Class nebo C-Class z let 2000-2010. Klíčem je pravidelná údržba - každých 15-20 tisíc km výměna oleje, filtry, chladicí kapaliny a brzd. Auto se musí chovat jako stroj, ne jako „věc, která se sama udrží“.
Zkontroluj servisní knížku - musí mít razítka a podpisy servisů. Pokud je knížka ztracena, požádej o přehled z Mercedes-Benz Centra. Všechny servisy v Česku jsou zaznamenávány v centrální databázi. Stačí zadat VIN číslo auta. Pokud ti prodejce odmítne dát VIN, buď opatrný. Nejlepší je, když máš přehled z www.autokarta.cz a záznamy z servisu.
Napsat komentář
Položky označené * jsou povinné.