RC Auta a Autodíly

Nissan dubna 3, 2025

Kdo vyrábí Hyundai? Podívejme se blíže!

  • Napsáno
    Jan Voříšek

    Jan Voříšek

  • 0 Komentáře

Představte si, že stojíte před autem s logem Hyundai, ale nikdy vás nenapadlo, kde se vlastně vyrábí? Jasně, označení 'Hyundai' napovídá jasně o jihokorejském původu, ale realita je trochu složitější. Hyundai, se sídlem v Soulu, vyrábí část svých automobilů různé po světě! Víte, že kromě Jižní Koreje má své továrny i v USA, Číně a v několika evropských státech? Tyto strategické pozice jim umožňují být blíže hlavním trhům a pružněji reagovat na poptávku.

Ale co má Nissan společného s Hyundaie? No, co byste řekli na překvapivé partnerství? Obě společnosti čas od času spolupracovaly na technologických výměnách a sdílení výrobních kapacit. Tato spolupráce není ale běžně známá každému. Takže, kdykoliv uvidíte na silnici Hyundai, můžete si být jisti, že to není jen korejská záležitost, ale i trochu mezinárodní projekt.

Historie značky Hyundai

Když se řekne Hyundai, mnozí z nás si představí spolehlivé vozy za dobrou cenu. Ale víte, jak to celé začalo? V roce 1967 založil Chung Ju-Yung společnost známou jako Hyundai Motor Company. Tehdy pravděpodobně netušil, že jeho podnik překročí hranice Jižní Koreje a stane se globálním hráčem v automobilovém průmyslu.

Zajímavé je, že první auto, které Hyundai vytvořil, bylo vlastně nejslavnější britské vozidlo - Ford Cortina. Ani si nedělali velké starosti s vlastním designem a vsadili na partnerství. To byla ale jen startovní čára - už v roce 1975 vyjel z továren první jihokorejský model Hyundai Pony, a ten dobyl trh.

Hyundai učinil významné kroky také v devadesátých letech, kdy se společnost rozhodla expandovat na nové trhy po celém světě. Některé klíčové tahy zahrnovaly stavbu montážních závodů mimo Koreu v zemích jako Turecko a Indie, což umožnilo lepší pokrytí regionální poptávky.

V roce 1998 Hyundai otočil směr pod svoji značkou Hyundai Motor Group, což zahrnovalo i akvizici automobilky Kia. Tím se zvýšila jejich kapacita a technologická zdatnost, což posunulo Hyundai mezi top pět světových výrobců automobilů. Zkrátka, dnešní Hyundai je výsledkem více než půlstoletí inovací a neustálého vývoje.

Kde se Hyundai vyrábí

Když se mluví o automobilce Hyundai, nelze se vyhnout otázce ohledně jejích výrobních závodů rozesetých po celém světě. Ano, Hyundai je jihokorejská značka, ale auta neprodukuje jen tam. V Jihokoreji je hlavní výrobní srdce Hyundaie, které zahrnuje obrovský komplex v Ulsanu, považovaný za největší automobilovou továrnu na světě.

A teď se pojďme podívat dál. Možná vás překvapí, že Hyundai má také významné provozy v USA. Zde například v Alabamě vyrábí populární modely jako Elantra a Tucson. Je to strategická pozice pro zásobování severoamerických trhů.

A nejen to, Hyundai má také továrny v České republice, konkrétně ve městě Nošovice. Odtud se do světa vyvážejí vozy jako Hyundai i30, a navíc tato továrna významně podporuje místní ekonomiku.

Podívejme se na malou tabulku ilustrující rozšíření výrobních závodů:

ZeměMístoHlavní modely
Jižní KoreaUlsanRůzné modely
USAAlabamaElantra, Tucson
Česká republikaNošovicei30
ČínaPekingSanta Fe, Sonata

Čína je také významným hráčem, zde Hyundai produkuje například Santa Fe a Sonata. Díky těmto strategicky rozmístěným závodům může Hyundai rychle reagovat na změny v poptávce trhu a efektivně řídit svá globální logistická řešení.

Hyundai a jeho vazby na Nissan

Hyundai a jeho vazby na Nissan

Když se řekne Nissan a Hyundai v jedné větě, může to znít jako neobvyklá kombinace, ale obě tato automobilová giganté mají zajímavou historii spolupráce. Jejich vztah není jen o konkurenci na automobilovém trhu, ale také o společných projektech, které přinášejí inovace.

V 90. letech se Hyundai a Nissan rozhodli spojit své síly, aby sdíleli některé technologické zdroje a výrobní zkušenosti. Toto partnerství bylo zvláště důležité v oblasti vývoje motorů. Zatímco se tyto společnosti většinou zaměřují na své vlastní inovace, sdílené poznatky z této spolupráce vedly k dosažení vyšší efektivity a nižších nákladů, které pomohly oběma značkám vyrábět cenově dostupnější vozy.

Navíc, Hyundai a Nissan také spolupracovaly na ekologických technologiích, které pomohly oběma značkám zlepšit jejich ekologický otisk. Například sdílení technologií v oblasti hybridních motorů vedlo k pokroku ve výzkumu a vývoji, což je důležité v dnešním světě, kde se snížení emisí stává klíčovou prioritou.

Možná vás překvapí, že Hyundai i Nissan také občas sdílí výrobní kapacity. Díky tomu mohou lépe reagovat na regionální poptávku, což je klíčové pro optimalizaci výrobních cyklů a dodavatelských řetězců. Když tedy vidíte Hyundai na silnici, může mít za sebou kus japonské preciznosti od Nissanu.

Tabulka níže ukazuje spolupracující oblasti a několik konkrétních projektů:

Oblast SpolupráceKonkrétní Projekt
Vývoj MotorůSpolečné výzkumné programy
Ekologické TechnologieVývoj hybridních motorů
Výrobní KapacityRegionální sdílení továren

Takže ať už jste fanoušek jedné nebo druhé značky, je fascinující vidět, jak tyto dvě společnosti dokážou spolupracovat ku prospěchu svých zákazníků i životního prostředí.

Zajímavá fakta o Hyundaie

Víte, že Hyundai patří mezi pět největších výrobců automobilů na světě? I když začínali jako menší společnost, dnes produkují miliony vozidel ročně. Co je na Hyundai fascinující, je jejich odhodlání neustále se rozvíjet. Nedávno představili plán stát se do roku 2040 jedničkou v oblasti ekologických vozidel s důrazem na vodíkové a elektrické technologie.

Hyundai je také proslulý svou kvalitou a spolehlivostí. V roce 2023 se umístili jako nejlepší v hodnocení kvality podle nezávislé společnosti J.D. Power. Co se kvality týče, Hyundai se stal také jednou z mála značek poskytujících nadstandardní záruku, která na vybrané modely dosahuje až 7 let nebo 150 000 kilometrů.

Málokdo ví, že Hyundai nejen vyrábí auta, ale také se věnuje stavbě lodí a vývoji technologií pro vesmírný průmysl. Považují se za průkopníky v různých technologických sektorech, což jim umožňuje přinášet inovace, které později uplatní i v automobilovém průmyslu.

Pokud se zajímáte o data, tady máte jednu zajímavou statistiku: Hyundai v roce 2024 dosáhli v Evropě prodeje 500 000 aut, což představuje téměř 50% nárůst oproti roku 2020. Tohle číslo mluví samo za sebe o rostoucí popularitě této značky.

Sdílet

Napsat komentář

Položky označené * jsou povinné.