RC Auta a Autodíly

Mercedes-Benz července 18, 2025

Nejlevnější Mercedes: Cena, modely a tipy na dostupný luxus

  • Napsáno
    Jan Voříšek

    Jan Voříšek

  • 0 Komentáře

Někoho překvapí, že když přijde na tak slavnou značku jako je Mercedes, nejlevnější model není úplný sci-fi. Pokukujete po hvězdě na kapotě, ale nechcete za auto dát ranec? Známe to všichni – Mercedes má v Česku pověst luxusu, ale pravda je, že některé jeho modely už nejsou vyloženě nedosažitelné. Jak moc musíte sáhnout do kapsy, abyste vůbec mohli začít uvažovat o novém voze s trojcípou hvězdou? A je Mercedes s nižší cenovkou pořád Mercedes, nebo už dostanete jen přebrandovaný kompakt?

Který Mercedes je nejlevnější? Třída A a vstupní modely

Začněme pěkně od podlahy. V roce 2025 je v portfoliu Mercedes-Benz suverénně nejlevnější variantou model třída A – konkrétně hatchback, protože sedan začíná o něco výš. Základní model Mercedes-Benz A 180 s benzinovou jedna šestkou, předním pohonem a solidní výbavou startuje v českém ceníku na zhruba 810 000 Kč. Právě tady často začínají sny těch, kteří chtějí Mercedes na každodenní ježdění, ale nechtějí platit víc než za slušně vybavenou Octavii.

U některých značek dostanete v základu "holátko", ale Mercedes si hýčká i ty, kdo sáhnou po nejlevnější variantě. I když cenovka startuje v nižších hladinách, základní A 180 už nabízí automatickou převodovku, digitální přístrojový štít, LED světlomety, tempomat, parkovací senzory nebo například sportovní volant s multifunkcí. Důležité je ale vždy sledovat, co je už zahrnuto v základní ceně a co budete muset připlatit – například systém MBUX s rozšířenými funkcemi, velké displeje nebo parkovací kameru většinou najdete v příplatkové výbavě.

Pokud vás spíš zajímají SUV, podívejte se na Mercedes-Benz GLA – ten je mírně dražší než třída A a začíná kousek nad hranicí 900 000 Kč. Kombíky a tradiční sedany jako třída C startují ještě výš, stejně jako elektrická řada EQA, která ovšem dává větší smysl v kontextu elektromobilů.

Možná vás překvapí, že Mercedes v posledních letech cílí na mladší řidiče právě s těmito "levnějšími" modely. Třída A se domu prodává dobře hlavně díky stylovému interiéru a možnosti personalizovat výbavu – na trhu ojetin zůstává v nabídce často mladší ročník a menší nájezd, což naznačuje, že slouží hlavně jako auto do města. Jedním dechem je třeba dodat: i základ zůstává prémiový a Mercedes si pořád drží pověst "hvězdné" značky, což je znát i na ochotě Čechů připlácet za luxusní logo.

Co dostanete za svou investici? Výbava, motorizace a technologie základních Mercedesů

Je jasné, že i nejlevnější nejlevnější Mercedes má něco do sebe, jinak by tolik lidí nelákal. Třída A je menší auto s moderním designem a už v základu působí vyspěleji než konkurence ze stejné cenové kategorie. Výbava rozhodně neurazí – digitální přístrojová deska a infozábavní systém MBUX s hlasovým ovládáním patří ke špičce a valná většina konkurentů se na tuto úroveň zatím nedostala.

Pohodlí zajišťuje už ve standardu automatická převodovka a LED světla, parkování usnadní čidla a adaptivní tempomat zvládne i delší cestu po dálnici bez výrazného stresu. Milovníci mobilních technologií si pochvalují třeba možnost propojit systém s Apple CarPlay nebo Android Auto – což je v dnešní době skoro povinnost. Pokud vám jde hlavně o konektivitu a image, Mercedes A 180 má co nabídnout i mladším řidičům a manažerům, kteří si chtějí užít auto s prestiží, aniž by zruinovali rozpočet.

Bezpečnost je další kapitola, kde Mercedes nikdy nezklame. Základní model A 180 je vybavený asistenčními systémy, které chrání nejen při jízdě po městě, ale i na meziměstských trasách – nechybí automatické brzdění před překážkou, hlídání jízdních pruhů, detekce únavy nebo sledování mrtvého úhlu v zrcátkách, i když na některé funkce musíte u základní varianty připlatit.

Kdyby vás už základní výbava "nudila", můžete si auto v konfigurátoru vyšperkovat – kožené čalounění, ambientní osvětlení, velké displeje místo přístrojů, panoramatické střešní okno, špičkovou audiosoustavu nebo elektrické otvírání kufru... Možností je spousta, hlavně počítejte s vyšším příplatkem za každou "fičuru." Výsledná cena tak u dobře vybaveného kousku klidně překročí milionovou hranici. Vše závisí na vašich prioritách.

Základní motorizace u A 180 nabízí benzínový čtyřválec s výkonem 100 kW. Žádný trhač asfaltu, ale na běžné ježdění naprosto dostačuje, navíc potěší rozumnou spotřebou kolem 6 litrů na sto kilometrů. Pokud chcete víc síly, musíte sáhnout po silnějším motoru nebo vzít v úvahu dražší model, ale u vstupního Mercedesu jde hlavně o image, styl a komfort. U nových motorů Mercedes slibuje menší provozní náklady a nižší emise kvůli striktním zákonným limitům v EU, což ocení ti, kdo hledí na cenu paliva i ekologii.

Tipy, jak pořídit nejlevnější Mercedes ještě levněji a čemu se vyhnout

Tipy, jak pořídit nejlevnější Mercedes ještě levněji a čemu se vyhnout

Jasně, nový Mercedes nevoní každý den. Jenže existují triky, jak ho pořídit o něco levněji. Hodně lidí si třeba místo úplně nové auta pořizuje roční ojetinu – tzv. “demovozidla” nebo skladové vozy, které mají pár set až tisíc kilometrů a jsou vystavené v showroomech. Tam často narazíte na zajímavé konfigurační kousky, které stojí klidně o 100 až 150 tisíc míň než úplně nový model. Navíc už mají většinu hezčích prvků výbavy, a tak nemusíte tolik připlácet za věci, které skutečně chcete.

Další možnost? Jednoduchá kalkulace: Někdy se hodí poptat speciální dealerské akce, financování na splátky nebo operativní leasing, kde můžete jezdit za menší měsíční poplatek. Leasingovky občas nabízejí zajímavé balíčky se servisem na 2–3 roky v ceně, což vyřeší dražší údržbu hlavně u těch, co plánují auto "točit" každé dva tři roky. Pozor si ale dejte na to, co všechno je v měsíční splátce zahrnuto a jestli vám nebude vadit, že auto po ukončení leasingu odevzdáte.

Pokud uvažujete o starším Mercedesu, vždy ověřte servisní historii a zkontrolujte, jestli byla pravidelně prováděná údržba u autorizovaného servisu. U starších aut se může snadno stát, že narazíte na extrémně drahé opravy – typicky elektrika, převodovka nebo turbo u menších motorů. Nenechte se nachytat na "senzaci" typu Mercedes za 200 tisíc, který ve výsledku spolyká další stovky tisíc jen na opravách.

Oblíbeným tipem nejen mezi mladšími zákazníky je i využití slevových programů, flotilových zvýhodnění, nebo speciálních akcí při uvedení nových generací (výprodej skladových vozů končících generací občas přinese extra zajímavou cenu). Pokud si potrpíte na výbavu, někdy je rozumné zvolit vyšší úroveň nějaké výhodné edice, kde sestava doplňků vychází cenově lépe než když připlácíte za každou položku zvlášť.

Dostupný Mercedes v roce 2025: Opravdu má smysl levnější model?

Možná se ptáte, jestli má smysl mít vůbec “levného” Mercedes. Není lepší připlatit si za víc auta nebo si pořídit konkurenci, která nabídne víc muziky za stejné peníze? Faktem je, že už základní model třídy A vypadá reprezentativně a zůstává s přehledem jedním z nejlepších kompromisů mezi prémiovým image, kvalitou jízdy a každodenní použitelností. Mladí profesionálové, firmy i manažeři sahají po této variantě hlavně kvůli prestiži, kterou nabídne oproti konkurentům jako je například Audi A3 nebo BMW řady 1.

Mercedes tradičně láká i na vysokou zůstatkovou hodnotu, což znamená, že za pár let prodeje dostanete víc peněz zpět než za jiné značky stejné třídy. Právě třída A je rekordman v této disciplíně a ojetiny drží cenu mimo jiné i díky široké poptávce po značce.

Rady pro ty, co čekají víc: Pokud si potrpíte na větší prostor, budete muset sáhnout výš – například po třídě B (větší hatchback/MPV) nebo GLA (malé SUV). Pokud chcete elektrickou verzi a nevadí vám vyšší cena, EQA nabízí podobnou platformu s nulovou emisní stopou a tichým provozem, ale startuje blíže k 1,2 milionu korun. Hybridní modely pak nabízejí ještě nižší provozní náklady pro ty, kteří často jezdí po městě a mají možnost dobíjet.

A komu se Mercedes vyplatí? Lidé, kteří si cení značky, chtějí kvalitní zpracování a nejsou ochotni přistoupit na kompromisy v image. Pokud ale toužíte hlavně po poměru cena/výkon, svezte se nejdřív v několika konkurentech – některé korejské nebo japonské vozy umí překvapit lepší výbavou už za základní cenu. Často však nestačí na Mercedes co do image, jízdní kultury nebo možností konfigurace interiéru přesně na míru.

Stačí tedy kolem 810 000 Kč a klíče od Mercedesu můžete opravdu držet v ruce. S trochou štěstí se správnou akcí a rozumnou konfigurací, případně výběrem skladového auta, je lze mít i levněji. Pořád je to Mercedes, pořád je to prémiovka – a ať už jdete do auta pro vlastní radost nebo jen budujete prestiž v podnikání, trojcípá hvězda na kapotě má pořád svoji váhu.

Napsat komentář

Položky označené * jsou povinné.