Vyberte modely, které chcete porovnat. Nástroj zobrazí klíčové technické parametry a specifikace každého vozidla.
| Parametr | ||
|---|---|---|
| Motor | ||
| Výkon | ||
| Zrychlení 0-100 km/h | ||
| Maximální rychlost | ||
| Kategorie | ||
| Cena od |
Vyberte model s nejvyšším výkonem, pokud hledáte maximální zážitek. Pro každodenní jízdu je C 43 AMG ideální volba. Elektrický AMG EQE S 63 je nejmodernější výběr pro milovníky přírody.
Mercedes AMG není jen další verze Mercedesu. Je to srdce, které bije pod kapotou těch nejvýkonnějších vozů z německého Stuttgartu. Když slyšíte slova „AMG“, neměli byste představovat si jen trochu větší motor nebo sportovnější sedačky. AMG je celá filozofie - výkon, technika, ruka a vášeň, která se projevuje v každém šroubu.
AMG je zkratka pro Ammermüller, Höhne, Marquardt - jména tří mužů, kteří v roce 1967 založili malý tuningový ateliér v Affalterbachu, nedaleko Stuttgartu. Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher (A a M) byli bývalí inženýři z Mercedesu, kteří se nechali inspirovat závodními vozy a rozhodli se vyrábět výkonnější motory pro silniční automobily. První velký úspěch přišel v roce 1971, kdy upravený Mercedes 300 SEL 6.8 vyhrál 24 hodin Nürburgringu. Vůz, který měl výkon přes 400 koní, se stal legendou. Od té doby se AMG stalo symbolem výkonnosti.
Mercedes-Benz koupil AMG v roce 1999, ale nezrušil jeho nezávislost. Naopak - AMG zůstalo samostatným výrobcem motorů a komponent, který spolupracuje s Mercedesem, ale nepřestává být „děděným“ podnikem. Každý AMG motor je sestaven jedním technikem, který ho podepsal. To není marketing. To je pravda.
Představte si dva vozy: Mercedes C-Class a Mercedes C 43 AMG. Vzhledem se liší jen v detailech - černé mřížky, větší kolečka, výfuky, sportovní přední spoiler. Ale pod kapotou? To je jiný svět.
Standardní C-Class má 4-cyklový motor o objemu 2 litrů a výkonu 200-250 koní. C 43 AMG má 3.0 litrový V6 s turbodmychadlem a 390 koní. Nejenže má víc výkonu - má i jiný výfukový zvuk, jinou jízdní výšku, jiné brzdy a jiný řídicí systém. Výsledek? Vozidlo, které se chová jako sportovní auto, ale má pohodlí luxusního sedanu.
Ve vyšších třídách, jako je E 63 S AMG nebo S 63 AMG, se výkon dostává až na 612 koní. Motor je 4.0 litrový V8 s dvěma turbodmychadly. Tento motor se vyrábí v AMG vlastní továrně v Affalterbachu. Každý z nich je sestaven ručně, a každý má unikátní číslo, které se vyrábí na základě výrobního čísla vozidla.
AMG není jen o silničních automobilech. Je to značka, která se rodí na závodních dráhách. Vývoj motorů pro AMG GT, C 63 nebo E 63 začíná na trati - v německých závodech, v Nürburgringu, v Spa-Francorchamps. Technici z AMG testují nové systémy na vozech, které jezdí v DTM, v 24 hodinách Nürburgringu nebo v Formule 1 (kde Mercedes-AMG F1 Team je jedním z nejúspěšnějších týmů).
Tyto zkušenosti se přenášejí do silničních vozů. Například systém Active Ride Suspension, který se používá v novém AMG GT 63 S, byl vyvinut na základě dat z Formule 1. Stejně tak systém „AMG DYNAMIC SELECT“, který umožňuje volit mezi režimy „Comfort“, „Sport“, „Race“ a „Individual“, vznikl z potřeby optimalizovat výkon na různých typech tratí.
Na výrobní lince Mercedesu se motory montují roboty. U AMG to není tak. Každý V8 nebo V6 motor se sestavuje jedním člověkem. Ten člověk se naučil montovat motory po několika letech výcviku. Když dokončí motor, podepíše ho svým jménem - a to jméno je přilepeno na motoru jako značka kvality.
Proč je to důležité? Protože každý motor je individuální. Každý šroub je utažen s přesností na desetinu milimetru. Každý výfuk je zvukově kalibrován. Když zapnete zapalování a motor zavrčí, nejde jen o výkon - jde o osobní výraz technika, který ho sestavil.
Tohle není náhoda. To je výsledek 50 let tradice. Výrobní číslo motoru je zaznamenáno v databázi AMG a lze ho ověřit. Pokud si koupíte AMG vozidlo, kupujete nejen auto - kupujete dílo ruky.
V roce 2025 je AMG v průchodném období. Elektrifikace se dostává do všech oblastí. Nový C 63 E Performance je první model, který používá hybridní systém s 2.0 litrovým 4-cyklovým motorem a elektromotorem. Celkový výkon je 680 koní - více než kdykoliv dříve. Motor je menší, ale výkon je vyšší. A co výfuk? Stále má charakteristický hlas - díky novému systému „Active Exhaust“.
AMG představil také první plně elektrický model - AMG EQE S 63. Tento vozidlo má tři elektromotory, výkon 830 koní a dojezd 500 km. Zvuk? Není tak hlasitý jako V8, ale AMG přidalo tzv. „Performance Sound“ - elektronický zvukový systém, který imituje klasický AMG hlas. Někteří fanoušci ho kritizují, ale mnozí ho považují za přirozený přechod.
AMG už nejen vytváří výkonnější motory - vytváří výkonnější zkušenosti. Nové systémy jako „AMG Track Pace“ sledují vaše jízdní parametry na závodní dráze a dávají vám zpětnou vazbu, jak zlepšit čas. Je to jako mít trenéra v sedadle spolujezdce.
Není. AMG vozidla jsou drahá. C 43 AMG začíná kolem 850 000 Kč. E 63 S může stát přes 3 miliony. Náklady na údržbu jsou vyšší, náhradní díly jsou dražší, a palivo se spotřebovává rychleji.
Ale pokud hledáte auto, které vás překvapí - které vás nejen přepraví, ale které vás přesvědčí, že jízda může být emoce - pak AMG je jedna z mála možností, která to dokáže.
Je to jako koupit klasickou hudbu. Nejde jen o noty. Jde o to, jak je hraje ten, kdo je hraje. AMG to ví. A proto to stojí za to.
Ano, AMG je zkratka pro Mercedes-AMG. Je to výkonnostní podznačka Mercedesu, která se původně jmenovala AMG - Ammermüller, Höhne, Marquardt. Po koupi Mercedesem v roce 1999 se oficiálně jmenovala Mercedes-AMG, ale lidé stále říkají jen AMG. Všechny vozy s touto značkou jsou vyvinuty a vyráběny v Affalterbachu.
C 43 AMG má 3.0 litrový V6 s turbodmychadlem a výkon 390 koní. Je to „vstupní“ model AMG - sportovní, ale stále dostupný. C 63 AMG má 4.0 litrový V8 s dvěma turbodmychadly a výkon 510-612 koní. Je to plně výkonnostní model - výrazně silnější, hlasitější, s většími brzdami a výraznějším designem. C 63 je pro ty, kdo chtějí maximum.
Protože každý motor je sestaven ručně jedním technikem. Každý šroub je utažen s přesností, kterou robot nezvládne. Každý motor prochází testem na dynamometru a je podepsán technikem. Výroba je pomalejší, náklady jsou vyšší a kvalita je nejvyšší. To není jen motor - je to dílo.
AMG vozy jsou spolehlivé, pokud jsou pravidelně servisovány. Některé starší modely s V8 motory mohou mít problémy s výfukovými ventily nebo olejovými systémy, ale nové modely od roku 2020 jsou mnohem robustnější. Záruka je stejná jako u standardních Mercedesů - 3 roky bez omezení. Důležité je používat originální náhradní díly a servisovat je u autorizovaných stanic.
Není lepší - je jiný. BMW M se zaměřuje na přesnost a reakci - je to jako švýcarský hodinky. Audi RS je o technice a komfortu - jako luxusní křeslo na silnici. AMG je o emocích - o hlasu motoru, o výrazu, o tom, že jste v autě, které vás dělá zvědavým. Každý má své fanoušky. AMG je pro ty, kdo chtějí, aby auto mluvilo.
Napsat komentář
Položky označené * jsou povinné.