RC Auta a Autodíly

Renault srpna 20, 2025

Motory Renault Captur: Přehled motorů, výkonů a spotřeby v roce 2025

  • Napsáno
    Jan Voříšek

    Jan Voříšek

  • 0 Komentáře

Není nic horšího než stát v autosalonu nebo prohlížet inzerát a pořádně nevědět, jaký motor vlastně v autě řešíte. Renault Captur prošel za posledních pár let pár změnami a právě motory jsou kapitola sama o sobě. Tenhle článek vám na férovku přehledně ukáže, jaké motory v Capturu dnes (2025) jsou, co od nich čekat a na co si dát pozor. Nečekejte tuny zbytečných čísel, ani vybroušené řeči – jen fakta, zkušenosti a rady, které pomůžou fakt rozhodnout, jestli je Captur pro vás i jaký motor má smysl.

Co vše pohání Renault Captur v roce 2025?

Renault Captur je malý SUV, ale překvapivě má hodně variant motorů. Když si ho dnes v roce 2025 objednáte nebo hledáte jako ojetý, narazíte hlavně na tyhle typy:

  • Benzinové tříválce TCe – úplně nejčastější, moderní, živé, úsporné. Typ: 999 cm³ (0.9/1.0 TCe). Výkony od 67 do 91 kW.
  • Větší benzinové čtyřválce (1.3 TCe) – pro ty, co chtějí víc síly, lepší zátah a pohodu na dálnici. Výkon: 103 až 117 kW.
  • Vznětové motory (Blue dCi) – menší nabídka, ale stále se drží kvůli spotřebě. Objem 1.5 dCi, výkon kolem 70–85 kW.
  • Hybridní systémy – čím dál oblíbenější, hlavně ve městě nebo pro typické rodinné ježdění. Základ je 1.6 E-Tech Hybrid (105 kW), případně i plug-in hybrid (1.6 E-Tech Plug-in Hybrid, 117 kW).

V roce 2025 zmizely některé staré varianty, ale i v bazarech nejsou výjimkou. U nových vozů už výrobce sází hlavně na E-Tech hybrid a přeplňované tří a čtyřválce. Zapomeňte na dvoulitry nebo atmosféry, to je dávno minulost.

Přehled motorů v číslech a srovnání

Kdo má rád jasno a fakta v ruce, tady má přehlednou tabulku. U každého motoru uvádím objem, výkon, převodovku a průměrnou spotřebu reálně naměřenou několik tisíc kilometrů uživateli (ne papírově od výrobce). Berte, že spotřeba se fakt mění podle stylu a podmínek – ale tohle jsou typická čísla.

MotorVýkon (kW)PřevodovkaKomb. spotřeba (l/100 km)Poznámka
1.0 TCe (benzín)67 / 67+ LPG / 916st. manuál5,6–6,2Ideální na město i lehčí dálky
1.3 TCe (benzín)103 / 1177st. automat (EDC) / manuál5,8–6,7Na dálnici i rodinu, svižná jízda
1.5 Blue dCi (diesel)70 / 856st. manuál / automat4,2–5,4I pro časté dálky, málokdy v nabídce nových
1.6 E-Tech Hybrid105Automat (EVT)4,7–5,3Kratší trasy, město, ideál ekologie
1.6 E-Tech Plug-in Hybrid117Automat (EVT)1,4–5,6Když často nabíjíte, umí jezdit "za elektřinu"

Samostatnou kapitolou je Renault Captur motory s možností LPG – je tu tovární úprava na plyn, což reálně sráží náklady pod úroveň dieselu, pokud tankujete rozumně.

Jak si vybrat správný motor do Capturu v roce 2025

Každý máme jiné nároky a hlavně jiný styl ježdění. Tady je jednoduché vodítko podle vašeho profilu:

  • Jezdíte hlavně po městě, krátké trasy do práce, občas výlet: 1.0 TCe (klidně i s LPG), nebo 1.6 E-Tech Hybrid.
  • Občas dálniční přesun, víc lidí/bagáže, sám často svižnější: 1.3 TCe, ideálně 117 kW a automat. Jasně tahá a není žrout.
  • Děláte fakt dlouhé trasy (1000+ km měsíčně): 1.5 Blue dCi – když narazíte na rozumný kus. V nové nabídce už skoro není, ale v bazaru pořád drží svou hodnotu.
  • Chcete co nejnižší náklady na palivo a jezdíte převážně v okolí domova: 1.6 E-Tech Plug-in Hybrid (musíte ale fakt pravidelně nabíjet, pak umí i 2-3 l/100 km v reálu); případně TCe s LPG.

Míchejte chutě – hybrid je hejtem města, diesel je volání dálnice a tříválcové benzíny jsou zlatý český mainstream.

Na co si dát pozor při koupi a provozu Capturu (motory, servisy, skryté pasti)

Na co si dát pozor při koupi a provozu Capturu (motory, servisy, skryté pasti)

Kupujete Captur nový? Ověřte si, že máte nejnovější generace motoru (u TCe žádné "dětské nemoci"). Testovačky, které působí jako předváděčky, mají někdy vyšší spotřebu – první kilometry jsou prostě hektické.

Lovíte ojetinu? Hlídejte si u 1.3 TCe pravidelné výměny oleje. Tyhle motory nemají s českou nekvalitou benzínu vždy trpělivost, takže servisní knížka je základ. Starší 1.5 dCi už mají vychytané dřívější bolístky (např. vstřiky, EGR), ale nikdy neuškodí diagnostika. Hybridům se vyhýbejte, pokud chcete jezdit jen dálky – jejich síla je jasně ve městě.

LPG verze mají ještě jednu výhodu: domontovaný zásobník nenaruší kufr. Výfukové části jsou ale trochu náchylnější, na to myslete. Každý motor má své "vady na kráse", ale u Capturu platí, že nic z toho není zlomové – rozhoduje spíš cena servisu, vaši trasy a ochota občas jet na doporučený servis.

Srovnání s konkurencí a tipy pro ušetření

Když se podíváte na konkurenty – třeba Peugeot 2008, Škodu Kamiq nebo Volkswagen T-Cross – počet motorizací je dost podobný, ale Captur rozhodně boduje tovární LPG úpravou a spolehlivými hybridy.

  • Škoda Kamiq: Nabízí hlavně 1.0 TSI (70/81/110 kW), 1.5 TSI (110 kW) – není hybrid, není LPG.
  • Peugeot 2008: 1.2 PureTech (75–114 kW), diesel 1.5 BlueHDi (75–96 kW), čistý elektromobil (136 kW) – hybrid tady není.
  • Volkswagen T-Cross: 1.0 TSI (70/81/110 kW), 1.5 TSI (110 kW), bez LPG, hybridu a dieselu zanedbatelně.

Oproti Peugeot 2008 Captur vyhrává v nabídce LPG i v hybridu. Proti domácí Škodovce sice bojuje s image, ale lepší nabídka pohonu na plyn by mohla mnohé přesvědčit. Oproti T-Crossu je podpora hybridu a plynu také jasná výhoda.

Chcete fakt ušetřit na spotřebě? LPG má nejnižší reálné náklady na kilometr, a to i přes složitější síť čerpacích stanic. Hybrid je zase o klidné jízdě s minimem servisních zásahů. U všech motorů platí jednoduché pravidlo – ten správný olej a žádný tuning, pokud nechcete řešit zbytečné opravy.

Mini-FAQ k motorům Renault Captur

Jak poznám, že je Captur hybrid?
Má označení E-Tech, na zadku auta je často modrý odznak a v ceníku jasně poznáte název 1.6 E-Tech Hybrid nebo Plug-in Hybrid.

LPG verze je nějak horší na údržbu?
Vůbec ne, tovární LPG od Renaultu má pravidelný servis, stejnou záruku a nenarušuje funkčnost auta (žádná rezervní kola v kufru).

Je nákladný servis dieselové verze?
Standardní údržba je v pořádku, nákladnější jsou až větší zásahy – EGR, vstřiky nebo DPF filtr. Vybrat auto s jasně doloženou historií a dělat servis včas, pak vydrží.

Umí Captur jezdit čistě na elektřinu?
Jen „plug-in hybrid“ verze (1.6 E-Tech Plug-in Hybrid) zvládne až 45 km čistě na elektřinu, když předem nabijete. Běžný hybrid (1.6 E-Tech Hybrid) zvládá pár km ve městě, jinak střídá motor s elektromotorem.

Jakou má Renault Captur nosnost?
Liší se podle motoru a výbavy, obecně okolo 530 kg. Pro tažení karavanu je lepší silnější 1.3 TCe nebo hybridní verze.

Další postup (podle potřeb):

  • Kupuju nový Captur: Porovnejte hybrid vs. benzin z hlediska nákladů, zeptejte se dealera na dostupnost LPG.
  • Sháním ojetý: Zkontrolujte historii servisu, preferujte známé servisy, koukněte na stav motoru přes OBD diagnostiku.
  • Chci hlavně šetřit: LPG nebo hybrid. Sledujte ceny a dostupnost, někdy mají LPG Captury vyšší poptávku v bazarech.
  • Dlouhé trasy pravidelně: Diesel, pokud najdete pěkný kus, nebo silnější 1.3 TCe.

Napsat komentář

Položky označené * jsou povinné.