RC Auta a Autodíly

Volvo října 17, 2025

Motorové varianty Volvo XC60 2025 - výkon, spotřeba a výběr

  • Napsáno
    Jan Voříšek

    Jan Voříšek

  • 0 Komentáře

Volvo XC60 motorový výběr

Nastavení jízdních podmínek

0% 60% 100%

Výsledky

Doporučená varianta

Klíčové výhody
    Odhadovaná spotřeba

    Kvůli vám: Kč/měsíc

    Porovnání variant
    Typ Spotřeba (l/100km) Emise CO₂ (g/km) Elektrický dojezd

    Vyplňte údaje o své jízdě a klikněte na "Vypočítat optimální variantu", abyste zjistili, který motor je pro vás nejvhodnější.

    Když stojíte před výběrem Volvo XC60 - kompaktní luxusní SUV od švédské značky Volvo, prvním dotazem bývá: jaký motor Volvo XC60 najdu pod kapotou? Odpověď není jednorázová, protože model nabízí několik výkonových balíčků, které se liší nejen výkonem, ale i technologií pohonu a úsporou paliva.

    Rozdělení motorových řad v roce 2025

    Nová generace XC60, uvedená na trh v roce 2024, je postavena na platformě CMA a využívá motorovou řadu Drive‑E - modulární švédskou motorovou architekturu s turbomaximizací a hybridizací. V rámci této řady najdete tři hlavní typy pohonu:

    • T5 - čtyřválcový benzinový motor s turbodmychadlem, 250kW (340kob)
    • T6 - čtyřválcový benzinový motor s turbodmychadlem a mild‑hybridním systémem, 300kW (408kob)
    • T8 - plug‑in hybrid kombinující 300kW benzinový motor a elektrický motor 80kW (109kob)

    U dieselových variant se setkáte s D4 a D5, které stále používají Drive‑E platformu, ale s odlišným lapením výkonu a točivého momentu.

    Detailní srovnání výkonu a spotřeby

    Technické údaje motorových variant Volvo XC60 (2025)
    Varianta Výkon (kW / kob) Točivý moment (Nm) Spotřeba kombinovaná (l/100km) Emise CO₂ (g/km)
    T5 250kW / 340kob 400Nm 7,8 174
    T6 (Mild‑Hybrid) 300kW / 408kob 450Nm 7,2 162
    T8 (Plug‑in Hybrid) 380kW / 517kob (komb.) 660Nm 5,9 134
    D4 150kW / 204kob 350Nm 6,1 158
    D5 190kW / 258kob 420Nm 5,7 148

    Tabulka ukazuje, že nejúspornější volbou je hybridní T8, který dokáže ujet až 50km na čistý elektrický pohon. Pokud však hledáte čistě sportovní výkon a nevadí vám mírně vyšší spotřeba, T6 s mild‑hybridním systémem poskytuje skvělý kompromis.

    Co přináší mild‑hybrid a plug‑in hybrid?

    Mild‑hybrid (MHEV) v T6 funguje jako pomocný elektrický motor, který podporuje start‑stop, rekuperaci brzdové energie a poskytuje krátký impuls výkonu při akceleraci. Neumožňuje samostatný pohon, ale snižuje spotřebu asi o 0,5l/100km ve srovnání s čistým benzínovým motorem.

    Plug‑in hybrid (PHEV) v T8 je o krok dál - má větší baterii (≈11,6kWh) a umožňuje delší elektrický dojezd. Nabíjení můžete provést doma z běžné zásuvky, což je výhodné pro městské řidiče, kteří denně ujíždějí méně než 50km.

    Řezová ilustrace tří variant motorů XC60: benzín, mild‑hybrid a plug‑in hybrid.

    Která varianta je vhodná pro české podmínky?

    V Česku se často setkáváme s mírnými zimami a častými dlouhými trasami. Dieselové D4 a D5 jsou stále oblíbené pro vysoký točivý moment a nižší spotřebu na dálničních úsecích. Pokud ale máte stále obavy o emisní normy a plánujete přechod na ekologičtější vozidlo, T8 je připravený na budoucnost - v roce 2026 se očekává další zpřísnění emisních limitů.

    Pro rodiny, které často cestují s dětským kočárkem a potřebují maximální nákladní kapacitu, se osvědčuje T5 nebo D5 - nabízejí dostatek síly pro tahání a zároveň relativně příjemnou spotřebu.

    Jak vybrat správný motor při koupi ojetého XC60?

    Při nákupu ojetiny si dejte pozor na několik klíčových věcí:

    1. Ověřte historii údržby - pravidelná výměna oleje u turbomotorů je zásadní.
    2. U hybridů zkontrolujte stav baterie. Volvo nabízí 10‑letou záruku na baterii u modelu T8 - pokud je tato záruka stále platná, máte silný argument.
    3. Podívejte se na tachometr a zjistěte, kolik km má vozidlo na jednotlivých motorech. Dieselové motory obvykle překonají 300000km bez větších problémů, pokud jsou dobře udržovány.
    4. Zajistěte si zkušební jízdu na různých rychlostních úsecích - zejména poslouchejte, zda turbodmychadlo pracuje plynule.

    Nezapomeňte také na kontrolu, zda vozidlo je vybaveno systémem Volvo Recharge - platformou pro plug‑in hybridy a plně elektrické modely Volvo. Tento systém zajišťuje optimální řízení baterie a integraci s infotainmentem.

    Elektro‑XC60 nabíjený před domem v podvečerním Pražském předměstí, rodina připravuje kočárek.

    Budoucnost pohonu u Volvo XC60

    Volvo oznámilo, že do roku 2030 bude celý modelový řadíček elektrifikován. To znamená, že i u XC60 se bude postupně zvyšovat podíl plně elektrických verzí (E‑Drive). Přestože v roce 2025 jsou hlavními volbami T5, T6, T8, D4 a D5, můžete očekávat, že již během příštích dvou let se objeví čistě elektrický XC60 s dosahovaným dojezdem nad 500km.

    Pro české řidiče to znamená, že investice do hybridu dnes může být rozumným krokem mezi tradičními fosilními motory a budoucností BEV (Battery Electric Vehicle). Navíc, čím dříve přejdete na plug‑in hybrid, tím rychleji využijete státní podporu na dobíjení a snížíte provozní náklady.

    Kontrolní seznam při výběru motoru

    • Potřebuji výkon pro častý tahání? - Zvolte T6 nebo D5.
    • Chci co nejmenší spotřebu ve městě? - T8 (PHEV) je nejlepší volba.
    • Preferuji jednoduchost a nižší pořizovací cenu? - T5 nebo D4 jsou nejdostupnější.
    • Plánujete dlouhé dálniční cesty? - Dieselové D5 nabízí nejlepší poměr spotřeby a dojezdu.
    • Věnuji se ekologii a chcete využít státní dotace? - Plug‑in hybrid T8 splní obě podmínky.

    Takto strukturovaný seznam vám pomůže rychle rozhodnout, který motor nejlépe zapadne do vašeho životního stylu.

    Často kladené otázky

    Jaký je rozdíl mezi mild‑hybrid a plug‑in hybrid?

    Mild‑hybrid (MHEV) má malý elektrický motor, který podporuje start‑stop a krátké impulsy výkonu, ale nemůže vozidlo pohánět samostatně. Plug‑in hybrid (PHEV) má větší baterii a může jet na čistý elektrický pohon až 50km, což šetří palivo hlavně ve městě.

    Je D5 vhodný pro české zimy?

    Ano. Dieselový D5 má vysoký točivý moment, který zaručuje dobrý rozjezd i na zasněžených silnicích. Navíc moderní dieselové filtry a aditivní systémy udržují emisní normy i při nízkých teplotách.

    Kolik stojí dobíjení plug‑in hybridu T8 doma?

    Při standardním českém tarifu 4,5CZK/kWh se nabití 11,6kWh baterie pohybuje kolem 52CZK. To je méně než cena jedné litr benzínu, takže při častých městských jízdách se úspory rychle kumulují.

    Je možné koupit ojetý XC60 s T8 a dostat ještě záruku na baterii?

    Ano. Volvo poskytuje 10‑letou nebo 200000km záruku na baterii u všech plug‑in hybridů. Pokud je záruka ještě aktivní v době koupě, můžete si ji převést na nového majitele.

    Kdy se očekává plně elektrický XC60?

    Volvo plánuje první sériově vyráběné plně elektrické SUV - XC60 Recharge - do konce roku 2026. Do té doby bude hlavní nabídkou kombinace benzínových a hybridních motorů.

    Napsat komentář

    Položky označené * jsou povinné.