RC Auta a Autodíly

Volvo července 16, 2025

Kolik kilometrů najede Volvo? Životnost a spolehlivost vozů Volvo v číslech

  • Napsáno
    Jan Voříšek

    Jan Voříšek

  • 0 Komentáře

Když někde na inzerátu stojí „Volvo s nájezdem 450 000 km, denně v provozu, vše funkční“, většina řidičů jen nevěřícně zakroutí hlavou. Ale právě to je na Volvu neuvěřitelné – tyhle auta prostě vydrží. Existují legendární příběhy o Volvech, která obkroužila zeměkouli hned několikrát, a stále nepolevovala. Chcete vědět, kde je pravda a na jaké číslo na tachometru se vlastně Volvo dokáže vyškrábat bez toho, aniž by se rozpadlo v prach? Bez obalu – pokud o svojí švédskou káru pečujete, překvapí vás, kolik toho zvládne, ať už je to starý „hranatý tank“ 240 nebo moderní SUV XC90.

Reálné nájezdy a rekordy: Co o Volvech říkají čísla a příběhy

Typická otázka každého, kdo uvažuje o Volvu: „Kolik to vlastně najede, než se to rozpadne?“ Fakta jsou jasná. Například slavný Američan Irv Gordon na svém Volvu P1800 z roku 1966 najel přes 5 milionů kilometrů a stal se tím absolutním rekordmanem. Auto pořád jezdí, Guinnessův rekord má v kapse. To ale není jediný extrém: Modely 240, 740, 850, S60, ale i XC70 nebo XC90 bez problémů dosahují 400 000, 600 000 nebo i 1 milionu kilometrů – a pořád je potkáváte denně v běžném provozu, i na dálnici.

Majitelé švédských strojů často zmiňují, že překonat hranici 350 000 km není u Volva nic mimořádného. V diskuzních fórech najdete desítky lidí, kteří mají na svých strojích 700 000 km i víc, často bez zásadní generálky motoru či převodovky. Třeba starší atmosférické benzíny B230 a diesely D5 mají pověst železa, které přežije skoro všechno – a tohle je dodnes důvod, proč si Volva pořizují taxikáři, kteří potřebují s autem jezdit roky a nájezdy mají opravdu velké.

Jedno je ale důležité zmínit: o co víc je auto starší a má více naprosto konkrétních najetých kilometrů, o to víc záleží na údržbě a kvalitě servisu. Protože i Volvo umí „umřít“, pokud na něj kašlete. Čísla na tachometrech se liší podle typu modelu a používání, ale u střední třídy (starší V70, S80, XC90 první generace) není nájezd okolo 350 000 km žádnou výjimkou. Ojetiny s původním motorem a převodovkou, které najely přes půl milionu, jsou reálné. Nejednou uslyšíte historky o tom, jak XC70 z roku 2003 denně jezdí ostré pracovní kilometry a nikdy pořádně nestávkuje.

Zajímavostí je, že stejné modely v Norsku, Švédsku, ale třeba i v Německu běžně přežijí flotilové vozy Mercedes nebo BMW o slušnou porci kilometrů – i díky jednoduché konstrukci, robustnímu podvozku a tomu, že Volvo dává odjakživa důraz na odolnost. V USA patří Volvo dlouhodobě mezi auta, která drží hodnotu a statisticky končí na špici žebříčků „auta, která se nejčastěji dožijí 500 000 km a víc“.

Na čem to závisí: Konstrukce, servis a styl jízdy

Na čem to závisí: Konstrukce, servis a styl jízdy

Životnost vozu není pouze o čísle na tachometru nebo švédském původu. Zásadně záleží na tom, jak s autem zacházíte, jak ho servisujete a na jaké detaily si dáváte pozor. Starší modely Volva, jako je legendární 240 nebo robustní 940, jsou konstrukčně jednoduchá auta – mechanická převodovka, poctivá zadní náprava, žádná složitá elektronika. To znamená méně věcí, které se mohou pokazit. Výsledkem je, že tyhle „hranaté

Napsat komentář

Položky označené * jsou povinné.